Biuletyn Informacji Publicznej

I Liceum Ogólnokształcące im. Organizacji Narodów Zjednoczonych w Biłgoraju

Logo - I Liceum Ogólnokształcące im. Organizacji Narodów Zjednoczonych w Biłgoraju

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

I Liceum Ogólnokształcące im. Organizacji Narodów Zjednoczonych w Biłgoraju (ul.Tadeusza Kościuszki 41/43, 23-400 Biłgoraj, tel: 84 686 04 42, fax: --, email: loonz@lbl.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - I Liceum Ogólnokształcące im. Organizacji Narodów Zjednoczonych w Biłgoraju.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2024-07-01.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-07-01.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Renata Obara, e-mail: robara@loonz.lbl.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 846860442. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

I LO im. ONZ w Biłgoraju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony podmiotowej BIP zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony podmiotowej BIP https://iloonzbilgoraj.bip.lubelskie.pl.

Strona podmiotowa BIP jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • część filmów nie posiada napisów dla osób głuchych,
  • część plików nie jest dostępna cyfrowo,
  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
    • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-07-01. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

6. Informacje na temat procedury

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

Wejście do szkoły dostępne jest od ulicy 3-go Maja.
W budynku nie ma udogodnień dla osób niepełnosprawnych.
Budynek nie posiada wind.
W budynku nie ma platformy przyschodowej.
W szkole nie ma krzeseł ewakuacyjnych.
Na terenie szkoły znajduje się parking dla samochodów osobowych z wyznaczeniem miejsc
parkingowych dla niepełnosprawnych.
W szkole nie ma łazienek przystosowanych dla osób niepełnoprawnych (wąskie drzwi, brak
uchwytów).
Do budynków szkoły może wejść osoba z psem asystującym.
W szkole nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Szkoła nie jest przystosowana dla osób słabowiadzących i słabosłyszących:
• w szkole nie ma oznakowanych poręczy schodów nakładkami z alfabetem Braill` a,
• w szkole nie ma planu tyflograniczny w korytarzu przy wejściu do budynku,
• w szkole nie ma nakładek odblaskowych i antypoślizgowych na schody,
• w szkole nie ma beaconów,
• w szkole nie ma tabliczek na drzwiach klasowych z brajlem PMMA,
• na stronie szkoły nie ma informacji (filmu) z zakresu działalności szkoły z podkładem migowym
w języku polskim,
• w szkole nie ma pętli indukcyjnej z mikrofonem w sekretariacie szkoły oraz oznaczenie miejsca
parkingowego.
W szkole nie ma biurek oraz krzeseł dla osób niskich.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

10. Informacje dodatkowe